Descuento:
-5%Antes:
Despues:
23,75 €Als anys trenta, ParÃs era la capital cultural del món. A la ciutat, s hi aplegaven tots els artistes, escriptors, músics i actors. Peró el 14 de juny de 1940, l exércit de l Alemanya nazi va ocupar ParÃs i, de sobte, el món de la cultura es va haver de preguntar: i ara, qué Alguns, com André Breton, es van exiliar; d altres, com Iréne Némirovsky, van fugir per acabar trobant la mort més tard; d altres van passar a la clandestinitat i es van sumar a la Resisténcia; peró la gran majoria va intentar continuar vivint i desenvolupant la seva obra. Sota el nazisme, l activitat cultural de ParÃs es va mantenir en el seu punt álgid. Aquesta constatació suscita una série de preguntes: com van abordar els artistes i intel lectuals el pitjor moment polÃtic de la ciutat en tot el segle XX El talent i l estatus, van imposar una major responsabilitat moral Es possible que una cultura florÃs en abséncia de llibertat polÃtica Treballar durant l ocupació, suposava automáticament un acte de col laboracionisme Es pot sancionar un escriptor que ha comés el «crim» de tenir una opinió Estan obligats els pintors, músics i actors més dotats a exercir el lideratge étic La recerca de respostes a totes aquestes preguntes és el punt de partida d aquest llibre. «Per escriure sobre el món literari i artÃstic de ParÃs sota l ocupació fan falta dosis molt equilibrades de sarcasme davant la baixesa i la banalitat humanes, i d estima i respecte per l heroisme, l enteresa i la simple dignitat. Alan Riding té aquestes dues virtuts i, a més a més, té també el rigor históric, l atenció als detalls i el pols narratiu que converteixen un relat en memorable.» ANTONIO MUÑOZ MOLINA «Alan Riding ens explica una história desconeguda: la del ParÃs ocupat pels nazis. Peró la ciutat llum no es deixa eclipsar per la tenebra nazi. Alan Riding ens ofereix aquesta história amb la incomparable brillantor del seu reportatge históric.» CARLOS FUENTES II Premi Internacional d Assaig Josep Palau i Fabre